Välkommen till Valla IF, Katrineholm
Trygg miljö

Välkommen till Valla IF, Katrineholm

Tillsammans med utbildade ledare, ideella krafter, medlemmar och fantastiska sponsorer kan vi erbjuda barn och ungdomar en trygg miljö att växa i.

Läs mer om vårt arbete
Valla IP Aktivitetspark
Aktivitetsparken

Valla IP Aktivitetspark

Just nu pågår projektet Valla IP Aktivitetspark. Genom att ta fram en allaktivitetspark, tillgänglig för alla vill vi vara med att förbättra folkhälsan. En bättre hälsa för alla i Valla med omnejd med ett extra fokus på barn, ungdomar och personer med funktionsnedsättningar.

Hur anmäler jag mitt barn till ett lag?

Hur anmäler jag mitt barn till ett lag?

Vi välkomnar alla barn och unga till vår verksamhet. Vår målsättning är att minst 60% av alla barn och ungdomar är aktiva i någon form av verksamhet i föreningen. Välkommen med din/er ansökan via laget.se. I ansökningsprocessen kan du välja vilket lag du vill ansöka till.

Senaste nyheterHeta nyheter

Allmänheten välkomnas till aktivitetspark
26 april 2021

25 april, en typiskt iskall april-söndag så sattes en ny milstolpe för Valla IF och Valla samhälle på flera sätt. Beläget på den tidigare bandyplanen vid Valla idrottsplats återfinns nu en inspirerande aktivitetspark med fokus på spontanidrottande och rörelseglädje. Ett trettiotal ideella krafter hade samlats denna söndag för att plocka ner det byggstaket som sedan i höstas spärrat av området. Det dröjde inte många minuter innan alla aktivitetsytor fylldes med spontant idrottande barn.

Senare under dagen drog vi även upp konceptet ”Spela Fotboll med Kompisarna” som lockade 41! barn och ungdomar till Valla IP. Det är fint att se hur bra det blir med engagerade ledare och tränare som har barnens bästa i fokus. Det var rörelse så långt ögat kunde nå, både på naturgräsplanerna och i aktivitetsparken.

Produktiv dag
24 mars 2021

Produktiva dagar i föreningen. Kanske var det vårkänslorna som anföll oss igår med sol och varmt väder. Robert som är ledare och ordförande i lek- och idrottssektionen gav sig ut med gräsklipparen utrustad med vält på våra två stora fotbollsplaner, plan A och B. Under eftermiddagen fortsatte anläggningsarbetet med hjälp av ledarna och styrelsemedlemmarna Fredrik och Andreas. Medan Fredrik tog över vältningssarbetet på plan C så sattes arbetet igång med att skura och vårstäda några fotbollsmål. Målen nätades sedan och transporterades iväg till B-planen.

Solveig på kansliet och ledare och kassör Mathias deltog under kvällen på en digital informationsträff anordnat av Katrineholms kommun. En genomgång av den nya Handboken stod på schemat. Handboken beskrivs som en plattform för föreningens förbättringsarbete och kommer till stor del vara bidragsgrundande framöver.

Genom våra nya digitala plattformar och kanaler kan föreningens förtroendevalda, ideellt arbetande och personal planera, följa och dokumentera föreningsarbetet. Det skapar en gemenskap och en glädje i föreningsarbetet.

Aktivitetsparken vaknar upp
24 mars 2021

Denna vecka har äntligen arbetet med att färdigställa aktivitetsparken påbörjats. Det är lite småfix kvar innan vi kan sätta hela spektaklet i drift. Förhoppningen är att få aktivitetsparken godkänd i mitten av april.

Medlemskorten rullar ut
22 mars 2021

Då har vi äntligen fått hem våra nya medlemskort i hållbar och återvunnen plast. Första laddningen kort är redan packade och skickade / utdelade. Vår förhoppning är att alla medlemskort ska vara klara för leverans senast denna vecka. Om du saknar ditt medlemskort eller har frågor kontakta kansliet via mejl: kansli@vallaidrottsforening.se

Mer information om ditt medlemskap, medlemskort och medlemsförmåner finns under menyn "medlem" högst upp på denna sida.

MEDLEMSFÖRMÅNER 2021

• Valla Handelsträdgård 10%
  • Ny Valla Pizza (vid köp av mat)10%
  • Årskort Atlasgymmet 1199 kr (ord 1500 kr)
  • SA Gustavssons rör 10%
  • Wengströmska villan 10%

BLI MEDLEM / FÖRNYA DITT MEDLEMSKAP

Är du inte medlem ännu går det fortfarande bra att bli det. Vi tar tacksamt emot både nya och gamla medlemmar, aktiva och stödjande. Vill du dessutom engagera dig i föreningen blir vi extra glada.

Betala in din medlemsavgift på 150 kronor till Valla IF genom
bankgiro: 136-3233 eller Swish: 123 232 87 55.
Vid bankgiro får vi automatiskt ditt namn och adress.
Ange "medlemsavgift" som meddelande.

Ditt medlemskap gör stor skillnad för vår verksamhet.

Ansök om medlemskap
Tre ledare utbildade
22 mars 2021

Tre ledare utbildade
Tränarutbildning C

Under helgen slutförde tre av våra ungdomsledare i föreningen sina tränarutbildningar på C-nivå. Föreningens mål är att minst hälften av alla våra ledare ska ha utbildning för ändamålet med lägsta krav på minst en utbildad ledare i varje lag. Därför gläder det oss att vi nu nått det målet.

Våra nyutbildade ledare är Sara (lag: U2009/11) samt Robert och Fredrik (lag: U2012/13). Lycka till i era nya roller!

Vi har fått bra verktyg att komma framåt i våran roll som ledare och hur vi kan göra bättre och effektivare träningar för våra spelare. Med både teori och praktiska övningar.

Nu möter vi våren med nya fina kunskaper som vi kan använda i våra möten med alla barnen!

Sara Bergeås, nyutbildad ledare

Under gårdagen delades 3 olika utmärkelser ut. Dessa gick till:

Bollen - till Elias Pettersson, förtjänt ungdomsspelare

Du visar en enorm kämparvilja, och du
har vuxit som spelare och lagkamrat. Du
spelar schyst - vilket märks då du fått flest
gröna kort under året. Du ber alltid om
ursäkt när det blir lite för hårt.

Handen - Lise-Lotte Geiborg, betydande insatser för Valla IF

Motivering: Du är en engagerad förälder som ställer upp i vått och tort. Du är närvarande vid barnens aktiviteter och finns med vid alla föreningens tillställningar. Även om barnen först har match på morgonen hinner du stanna till på städdagen – alltid finns det något du kan göra.

Hedersmedlem - Lennart Jansson

Grattis till Er alla!