I år kommer årsmötet hållas digitalt
på grund av rådande pandemi.

Årsmöte som äger rum torsdag den 25 februari 2021 klockan 18:00.

För att deltaga ska du som medlem anmäla dig och därefter får du information hurman går till väga för att medverka på mötet. Anmälan till årsmöte (länk)

Anmäl dig senast måndag 22 februari klockan 12:00.

Vi hoppas kunna genomföra detta på ett bra sätt och styrelsen önskar att du har förståelse för årets planering av årsmötet. Vi ställer inte in, vi ställer om.

Välkommen!

Ett tåg framför silon i Valla

Vi har nu nåtts av glada nyheter gällande säkerheten vid Valla IP och då främst för aktivitetsparken. Den 17 januari 2019 skickade vi en skrivelse till trafikverket där vi framförde att vi var djupt oroade över den bristande säkerheten kring spårområdet intill vår anläggning. Vi informerade om aktuella situationen med avsaknad av skyddsstaket och våra planer med Valla IP aktivitetspark intill järnvägen. Vi informerade också om våra observationer där vi sätt både unga och vuxna gena över spårområdet, speciellt vid tider där tunneln varit översvämmad. Vi önskade att trafikverket såg över situationen.

Tyvärr fick vi svaret att trafikverket inte ansåg att området var ett utsatt område och kunde inte själva ansvara för att säkra upp spårområdet så som dom hade kunnat om det var ett prioriterat området. Om vi kunde få med Katrineholms Kommun så skulle trafikverket betala 10% av arbetet. Vi tog därför kontakt med Katrineholms kommun och beskrev läget på samma sätt som vi beskrivit för Trafikverket. Sedan dess har det varit ganska tyst tills nyligen.

Katrineholms kommun skriver nu på sin hemsida den 26 februari 2021 följande:

Katrineholms kommun och Trafikverket har blivit uppmärksammade på att det förekommit livsfarliga passager/spårspring över järnvägen (nära idrottsplatsen i Valla), istället för att använda gång- och cykeltunneln. För att förbättra säkerheten och motverka spårspring bygger vi ett skyddsstängsel.

Vi kan nu alltså glädjas åt att ett skyddsstaket kommer att sättas upp för att säkra upp området kring Valla Idrottsplats.

I år kommer inte våra ungdomslag i Valla IF sälja bingolotter till uppesittarkvällen som vi brukar göra på Tempo. Detta på grund av rådande situation. Men ta ändå chansen att stödja den lokala ungdomsverksamheten.

Varje lördag mellan kl 10:00-12:00 står vi utomhus och säljer vid idrottsplatsen. Det finns möjlighet att köpa Bingolottos Julkalendrar, Uppesittarlotter och Sverigelotter julutgåva.

Tänk på folkhälsomyndighetens rekommendationer om avstånd och att stanna hemma om ni har minsta symtom. Betalning sker via Swish!

Ta chansen att stödja ungdomsverksamheten i Valla IF!

Ni kan även köpa lotter digitalt, och det är ju bra i dessa tider: Länk till digitala lotter

För första gången på 102 år hade föreningen den 25 februari 2021 årsmötet digitalt via plattformen teams. En hel del utmaningar kring detta - som väntat. Sedvanlig dagordning med val/omval på flera poster. Inga motioner hade inkommit. Årsmötets ordförande valdes till Lennart Jansson.

• Mats Edberg, ordförande1 år kvar
  • Mathias Fredriksson, kassöromval på 2 år