Valla IP aktivitetspark

images/Aktivitetspark/Valla-IP-aktivitetspark_logo.JPG

Valla IF planerar för en aktivitetspark och här presenterar vi arbetet kring detta.

Taggar: Valla IP Aktivitetspark

Info inför byggmöte

Markera som inaktivMarkera som inaktivMarkera som inaktivMarkera som inaktivMarkera som inaktiv

Igår den 1 mars informerades föreningens två yngsta lag med föräldrar om den kommande aktivitetsparken. En kortare powerpoint visades och fokus låg på att informera om ytorna på aktivitetsparken och om tidsplanering. Självklart informerade vi om att aktivitetsparken blir möjlig tack vara Allmänna arvsfonden och Leader Sörmland som tillsammans stödjer projektet med nästan 3 miljoner kronor.

Ett grafiskt filmklipp på ca 1 minut publicerades idag på sociala medier, med utgångspunkt i att informera om finansiärer, entreprenörer och om ytorna i aktivitetsparken. På onsdag 4 mars är det byggmöte.

Under förgående vecka har kansliet på föreningen fått påringning av lärare från den närliggande skolan som haft frågor kring aktivitetsparken - anledningen? Jo skoleleverna pratar om aktivitetsparken, och lärarna har svårigheter att svara på frågorna. Därav önskade man lite information. Kul att aktivitetsparken engagerar! Vi har även kontaktas av den lokala tidningen Katrineholms Kuriren som skriver om att vi nu fått total täckning ekonomiskt.

LEADER Sörmland beviljar ansökan

Då kom äntligen ännu ett besked som vi väntat på. Leader Sörmland godkänner ansökan för medfinansiering och igår onsdag beslutade styrgruppen att bevilja Valla IF ekonomiskt stöd för att bygga Valla IP Aktivitetspark.

Vi passade även på att skicka ut en nyhet på föreningens facebooksida:

Fantastiska nyheter gällande aktivitetsparken <3

Igår beviljade Leader Sörmland vår ansökan om finansiering av aktivitetsparken. Nu är det nära byggstart.

Tillsammans med privatpersoner, Lions Katrineholm/Oppunda, Sörmlands Sparbank, Katrineholms kommun, Allmänna Arvsfonden och Leader Sörmland har vi nu fått ihop 2 930 000 kronor till Valla IP Aktivitetspark. Så himla grymt jobbat! Nu kör vi!

Ni som följer vår egna Facebook-sida Valla IP Aktivitetspark fick denna underbara nyhet redan igår. Följ oss där!

Stort intresse för aktivitetsparken

Ett samtal inkommer från SVT Sörmland som önskar veta mer om aktivitetsparken. Vi bestämmer träff, och idag har vi nu gjort en intervju i TV. Kommer att sändas i lokala nyheterna imorgon fredag. Vad kul det är att se spridningen på aktivitetsparken och det beviljade bidraget.

Komplett ansökan

Efter de glada besked vi fått från Allmänna Arvsfonden har det nu arbetats med att komplettera den ansökan som tidigare skickats in till jordbruksverket. Det är framför allt finansieringen, och då alltså arvsfondens bidrag som kompletterats. Nu håller vi tummarna!