Ansökan om bidrag för 100-årsjubileum

Markera som inaktivMarkera som inaktivMarkera som inaktivMarkera som inaktivMarkera som inaktiv

Idag har vi färdigställt den ansökan vi tänkt skicka till Göran Dahlström på kommunledningsförvaltningen. Nu hoppas vi på det bästa!

Ansökan om bidrag för 100-årsjubileum.

Valla Idrottsförening (Valla IF) fyller hundra år 2019. Valla IF grundades 13 juni 1919 och kommer fira detta 24 augusti. Firandet kommer att ske genom en familjedag på idrottsplatsen och en jubileumsmiddag med livemusik på kvällen. Familjedagen blir en trevlig och festlig tillställning med olika programpunkter med fokus på bland annat barn och ungdomar.

Vi lägger 100 år bakom oss och blickar nu framåt. Samhället har förändrats och Valla IF tänker nytt för att fortsätta vara en attraktiv föreningen även kommande 100 år. Ett första steg blev att strukturera om fotbollssektionen som nu mera har namnet lek och idrott. Valla IF planerar nu för en aktivitetspark med fokus på spontanidrottande, lek samt gemenskap och integration. Det kommer bli ett lyft för Valla IF, för skolungdomarna i Valla samt Valla samhälle och Katrineholms kommun i stort. Ingen i Sörmland har en liknande aktivitetspark – detta sätter oss på kartan, väl synligt från västra stambanan. Aktivitetsparken blir en del av familjedagen och Valla IF:s kommande 100 år.

För att kunna genomföra ett 100-årsjubilieum krävs det pengar och Valla IF vill ansöka om ett bidrag från Katrineholms kommun som stöd till detta.

Valla IF ansöker om 100 000 kronor.

Taggar: Valla IP Aktivitetspark

Kommande matcher

Om du inte kan se modulen - läs in osäkra script i din webbläsare.