Info inför byggmöte

Markera som inaktivMarkera som inaktivMarkera som inaktivMarkera som inaktivMarkera som inaktiv

Igår den 1 mars informerades föreningens två yngsta lag med föräldrar om den kommande aktivitetsparken. En kortare powerpoint visades och fokus låg på att informera om ytorna på aktivitetsparken och om tidsplanering. Självklart informerade vi om att aktivitetsparken blir möjlig tack vara Allmänna arvsfonden och Leader Sörmland som tillsammans stödjer projektet med nästan 3 miljoner kronor.

Ett grafiskt filmklipp på ca 1 minut publicerades idag på sociala medier, med utgångspunkt i att informera om finansiärer, entreprenörer och om ytorna i aktivitetsparken. På onsdag 4 mars är det byggmöte.

Under förgående vecka har kansliet på föreningen fått påringning av lärare från den närliggande skolan som haft frågor kring aktivitetsparken - anledningen? Jo skoleleverna pratar om aktivitetsparken, och lärarna har svårigheter att svara på frågorna. Därav önskade man lite information. Kul att aktivitetsparken engagerar! Vi har även kontaktas av den lokala tidningen Katrineholms Kuriren som skriver om att vi nu fått total täckning ekonomiskt.

Taggar: Valla IP Aktivitetspark, Arvsfonden, Leader Sörmland