Anläggningen ligger tyst och grådisig. En trött pjäs som ännu inte vaknat ur sitt vinteride. Inte mycket till liv syns till. Men detta till trotts händer det många olika saker i föreningen just nu.

Styrelsen

Nya huvudstyrelsen har haft sitt första möte. Till största del handlade mötet om att ta fram en årsplanering för styrelsens arbete. Där till finns det en hel del pappersarbete som ska slutföras. Allt från underskrifter från avgående styrelse till fullmakter och protokoll för den nya. Arbetet med att introducera Office 365 och Teams/Sharepoints för förtroendeuppdragen pågår också. En smidig lösning när allt är igång.

Vidare till styrelsen (länk)

Lek- och idrottssektionen

Lagen är i full gång med träning inomhus i Valla Sporthall. En stor längtan till att komma ut och spela finns. Det är nära nu. Yngsta ungdomslaget (födda 2012-2013) växer så att det knakar till antal. Nya spelare tillkommer och ledarstaben har ökat till 4 ledare. Totalt finns nu ca 20 barn registrerade. Även det äldre ungdomslaget har fått tillökning vilket är roligt. Dock har det varit en hel del frånvarande spelare då vintersporter har stått på deras scheman under inomhussäsongen. Men att ägna sig åt fler sporter är bara positivt för utvecklingen.

Hans Bergh från Valla Allehanda besökte föreningens ungdomsverksamhet och reportaget finns i senaste numret.

Även sektionen har haft sitt första möte där en hel del frågor avhandlades. Men stort fokus låg på att knåpa ihop en årsplanering som ska vara återkommande under åren som kommer. Ett riktigt bra gäng ledare som verkligen engagerat sig i föreningens ungdomsverksamhet. Kommer bli ett bra år.

Anläggningen

Nu börjar leveranserna av bland annat bevattningssystem och tillbehör trilla in. Tack vara Katrineholms kommun får vi i år ett extra bidrag om 20 000 kr för att investera i bevattningen. Det har varit ett eftersatt område med krånglande regntåg och läckande slangar. Förra året investerade föreningen på egen hand i redskapsvagn för planskötsel med vält, luftare och räfsa. Även 900 kg gödning och spridare till detta. Att då inte ha möjlighet med adekvat bevattning var frustrerande. Nu har vi alla förutsättningar i världen att få fantastiska gräsplaner att spela på.

Aktivitetsparken kommer nu under mars/april färdigställas. Vi inväntar bara varmare och torrare väder. Det är sand som ska ner i konstgräset som är kvar. Dessutom ska det målas lite mer på löparbanorna och det ska eventuellt på mer konstgräs runt boulebanorna.

Kronfågel

Kronfågel ingår avtal med Valla IF och förlänger där med sitt sponsorskap med ett år. Det är vi väldigt glada för då det gynnar vår ungdomsverksamhet. En ny skylt har fått komma upp på anläggningen som en del av sponsringen.

Lotterier

Föreningen börjar nu för tredje året i rad att sälja sportlotten. I år är lotten extra maxad med fantastiska rabatter. Sportlotten är en dubbel skraplott med 4 fysiska rabattkuponger (10% på Tempo Valla, 20% på färg vid köp på Lindbro såg, 10% på ett köp på Jacobs restaurang och 100kr vid köp av växter för minst 500 kr på Ingvaldstrop). Därtill ingår ett digitalt rabatthäfte från CityKupongerna där de 4 fysiska kupongerna återfinns igen. Lotten kostar enbart 50 kr och ger en bra intäkt till spelarnas lagkassor.

Vi säljer även enkel/dubbellotter till Bingolottos Påskspecial.

Medlemskort

Denna vecka levereras våra nya medlemskort. Så fort vi kan kommer arbetet med att dela ut dessa att påbörjas. Ett hållbart plastkort gjord av återvunnen plast.

Läs mer om medlemskort (länk)